AKTUALNOŚCI
Sponsorzy zyskali na derbach Łodzi

63. Derby Łodzi pomiędzy ŁKS i Widzewem były transmitowane na antenie TVP3, dzięki czemu osiągnęły oglądalność na poziomie 183 tysięcy widzów. W trakcie tej transmisji sponsorzy byli eksponowani ponad 1700 razy(!), a łączna wartość mediowa (ekwiwalent reklamowy) dla marek wspierających to spotkanie wyniosła 1,425 miliona złotych – wyliczyli analitycy.


keeza komplety sportowe

Największą pojedynczą wartość dla sponsora osiągnęła marka LV Bet, która była obecna na wizji przez 19 minut meczu. Wartość tej emisji wyniosła 156 702 zł. Drugą marką, która osiągnęła wartość mediową na poziomie 120 413 zł została KEEZA, producent ubrań sportowych, sponsor techniczny ŁKS. Na miejscu trzecim sklasyfikowano markę FORBET (101 444 zł wartości mediowej).

derby-lodzi-20Termin wartości mediowej odnosi się do wielkości matematycznej określanej w wyniku badania efektywności przekazu reklamowego w mediach, które są przedmiotem tych badań.

Wartość mediowa to kwota pieniędzy, jaką należałoby przeznaczyć na tradycyjne formy reklamowe aby uzyskać podobną widownię, jaką uzyskano dzięki ekspozycji logotypu w czasie badanych wydarzeń czyli zaangażowaniu w sponsoring sportowy. Wysokość ekwiwalentu reklamowego obliczono w oparciu o cenniki reklamowe poszczególnych kanałów telewizyjnych.

Źródło: Pentagon Research

Subskrybuj
Powiadom o

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments