Polski Związek Piłki Nożnej zaprezentował w Teatrze Capitol w Warszawie nowe logo związku. Logotyp ma kształt piłki, zarysowany za pomocą układu biało-czerwonych, połyskujących złotem szarf. W górnej części znaku szarfy układają się w kształt głowy orła.
Jak podaje PZPN, całość nawiązuje do historycznej ciągłości i odwołuje się do najlepszych tradycji piłkarskich prezentowanych w poprzednim logo. Dynamizm logotypu, podkreślony przez zwijające się wstęgi, symbolizuje emocje, rywalizację, otwartość i przejrzystość. Trójwymiarowy potencjał znaku zwiększa jego atrakcyjność i możliwości animacyjne, charakterystyczne dla zyskujących na znaczeniu mediów elektronicznych.
– Dokonując zmian chcieliśmy przede wszystkim ujednolicić i uporządkować całą identyfikację wizualną związku. Dotychczas funkcjonowało wiele znaków, często różniących się kolorystyką i stylem. Logo federacji odbiegało od pozostałych logotypów – Pucharu Polski, reprezentacji narodowej czy turniejów dziecięcych. Zdarzało się, że logotypy rozgrywek nie były kojarzone z ich organizatorem. Utrzymanie logotypów we wspólnej stylistyce będzie bardziej atrakcyjne dla kibiców, sponsorów i mediów – powiedział Grzegorz Lato, prezes PZPN.
Od kwietnia nowe logo będzie widoczne na wszystkich materiałach korporacyjnych. Systematycznie będzie wprowadzane na bandy, ścianki do wywiadów i inne nośniki reklamowe. Odświeżony zostanie również layout strony internetowej i oficjalny newsletter.
W ramach procesu zmiany identyfikacji wizualnej zaprojektowano także logo dla rozgrywek Pucharu Polski, reprezentacji narodowej i fundacji PZPN.
Źródło: PZPN